معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر امر صادرات گفت: صادرات کنندگانی موفق خواهند بود که مقیاس تولید خود را افزایش داده و در بازار کشورهای بزرگ حضوری فعال پیدا کنند

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ولی الله افخمی راد سه شنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان یزد با بیان اینکه در صادرات توجه به مقیاس بزرگ از اهمیت زیادی برخوردار است افزود: صادرات کنندگانی موفق خواهند بود که مقیاس تولید خود را افزایش داده و در بازار کشورهای بزرگ حضوری فعال پیدا کنند.
وی اظهار کرد: واحدهای کوچک را باید ساماندهی و درقالب یک تشکل بزرگ در بازار صادراتی حضور یابند زیرا حضور انفرادای آنها موجب بازار شکنی و رقابت مخرب در بازار می شوند.
این مسئول اضافه کرد : در این چند ساله در کشورهای همسایه شاهد حضور زیاد واحدهای کوچک بودیم که باعث سقوط قیمت و برخی مشکلات شده بود.
معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با اشاره به کاهش صادرات کشور در هفت ماهه نخست امسال گفت: امیدواریم شاهد حجم صادرات کشور در سالهای آینده باشیم و در جهت صنعتی شدن در مقیاس بزرگ گام برداریم.
وی با بیان اینکه از خام فروشی مواد صنعتی در کشور خودداری می شود افزود: در هر هفته یک کشور خارجی در قالب مسوولان سیاسی و به همراه تجار کشور خود به ایران سفر می کنند.
افخمی راد از مدیران واحدهای صنعتی خواست با نگاه صادراتی به محصولاتشان حضورشان را در بازارهای خارجی پررنگ کنند و امروز سرمایه گذاری کردن باید علاوه برتوجه به بازار داخل به صادرات کالا به کشور دیگر توجه کنند.
وی استفاده از علوم و تجارب بازاریابان حرفه ای را نیاز صنعت کشور بیان کرد و افزود: ضرورت دارد از بازار یابان خارجی برای عرضه محصولات خود استفاده کنیم.
این مسئول خاطرنشان کرد : در صدد هستیم تا کمک هزینه اعزام هیات های تجاری، پرداخت بخشی از هزینه بنگاه ها برای شرکت در نمایشگاه خارج از کشور، کاهش کارمزد تسهیلات بانکی و اعطای یارانه حمل و نقل صادراتی را پرداخت کنیم .
در این مراسم از 20 صادرکننده نمونه استان با اهدایی تندیس و لوح تقدیر قدردانی و از تمبر یادبود صادر کنندگان برگزیده استان یزد رونمایی شد.
شاخص های ارزش افزوده، نوع گروه کالایی، حجم صادرات، تنوع بازارها و اهتمام به برندسازی ارزش گذاری از شاخص های انتخاب صادرکنندگان نمونه است.
از سال 1376 بیست و نهم مهر ماه با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور، به عنوان روز ملی صادرات تعیین شده تا بیانگر عزم و اراده ملی در مجموعه دولت و مردم برای توسعه صادرات غیر نفتی و درنتیجه توسعه اقتصادی کشور باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا